alvakarlsson

Alla inlägg under maj 2012

Av Alva Karlsson - 19 maj 2012 19:18

Tjenare!

Idag hade ju Corre sin konfa! Så jag har tagit nåra bilder på corre, mormor, morfar, pappa, mamma, farmor och min farbror Pontus som är Corres gudfader (som jag inte raderat!) som jag ska lägga upp! Blev superfina, enligt mig iaf!=D Hihihi. Ne man nu ska jag och stina min lilla kusse se på film. ;D så byebye alva-pajj!

             

Av Alva Karlsson - 17 maj 2012 17:51

Tjenare!

Asså jag blir fan deprimerad... :( Vi va ju på utflykt som jag skrev i mitt förra inlägg. Och vi va på utflykt på ngn äppelodling. Skit mysigt med all äppelblom. Och jag tog massor med fina bilder! Bland annat en superfin bild på mig och morfar och en jätte fin bild på mormor morfar på en liten sten grej. Men sen när jag kom hem och skulle föra över dom till datan så råka jag ta bort dom istället! D= Hejja mig! Aja... Shit happens. Men är ändå nt särskilt kul...

Men aja, kan ju iaf berätta vad vi gjorde för kul där... Även om jag inte kan lägga uupp så många fina bilder, men jag kan ju allti lägga upp dom jag har... 

Men iaf. När vi kom dit så gick vi en bit bland äppelträden och tog fotton (som jag inte har) och hade kul. Och sen så gick vi uppför en liten sluttning där det satt en familj och åt. Och det första morfar gör, som den lilla sociala gubbe han är, är att ställa sig i mitten av familjen och säga: "Man trodde att man skulle få lite sommarvärme nu när man åkt hit ändå från Skellefte. Men de vette fan. Det är ju lika kallt här som det är i Skellefte nu!" Och familjen som också had en social liten gubbe med sig började redan snacka med morfar och de skojjade mycke. Och inom 10 minuter så står de där och snackar om lax fiske som morfar är väldigt duktig på. (Och tydligen den andra gubben också!) 

Och efter ett tag så går jag, mamma, corre och mormor nerför en liten sluttning där det är en stor sten och så ser vi att det ligger en liten låda där under. Och när vi tar ut den så ser vi att det är en liten give and catch låda där man kunde skriva något i en liten bok och lägga något man hade med sig. Jag skrev att det första morfar gjore var att ställa sig i en grupp männsikor och kommentera vädret. =D 

Men nu har jag skrivit ganska långt så ska sluta nu. Men här kmr de få bilderna jag har kvar. Byebye Alva-pajj! :):          

Av Alva Karlsson - 17 maj 2012 11:03

Tjenare!

De va ett tag sen, va en vecka sen jag bloggade sist. Men jag tar fram ursäkten att jag haft mkt att göra igen, för corre har ju snart konfa och mormor och morfar kom igår och såg lite av träningen! Dom har kommit ända från Skellefte. :) Så dom har rest långt! Vi ska strax sticka på picknik vilket kmr bli kul! Men jag vet inte vars vi ska va..., så de blir en överaskning. Tar nog nåra bilder som jag lägger ut lite senare!:) 

Och jag kan med "glädje" meddela att skrapsåren som jag fick för ca en vecka sen fortfarande sitter kvar, och de gör fortfarande ont som fan! Men ska sticka nu. För jag mst klä på mig eftersom jag inte vet när vi stickar på den där utflykten. Så byebye Alva-pajj! =D

Av Alva Karlsson - 12 maj 2012 08:02

Tjenare!

Kul att jag typ inatt drömde att jag spelade fotboll (vilket i och för sig är kul =D). Och så mitt i natten (matchen?) så skulle jag skjuta typ, så irl så sparkade jag allt vad jag kunde på väggen med stortån först. Jävlar vilka skrapsår jag fick azzå! Ganska så jobbigt eftersom jag ska spela fotbolls match idag oxå! -.-' Men som tur är sparkade jag med vänsterfoten. Så jag kan fortfarande använda höger. Men ändå ganska jobbigt... Hoppas inte jag blir stämplad nu...! Här kmr en bild på mig, enjoy! Men mst stick nu. Byebye! =*

 

Av Alva Karlsson - 11 maj 2012 14:26

Tjenare!

Hoppas att ni är på bättre humör än jag, även om jag nt bloggat på ett tag. När jag skulle cykla hem från skolan idag så hittade jag inte min cykel nyckel. (Som tur är har jag inte hemnycklen på den oxå!) Och jag letade på skolan efter den i en halvtimme. Såå, jag var tvungen att bära cykeln hem. Och jag hade inte mobilen med mig så jag kunde inte ringa mamma och be henne skjutsa mig och cyklen hem. Så nu har jag äntligen kommit hem när vi slutade halv 2... -.-'' Så det tog typ 20 min att bära hem cykeln och 10 min att ligga på soffan och spela död. Men iaf. Nu när jag har lättat mitt hjärta kan jag väll berätta vad som har hänt i veckan! 

I måndags hade jag fotbolls träning. I tisdags så gjorde jag läxor, och läste. I onsdags hade jag oxå fotbolls träning. Men innan det så åt jag och Mick på subway för nöjjes skull, där träffade vi två från fyran. Igår (torsdags) så hade vi uppvisning med bandet på musikhuset (gamla gb) där det oxå spelade en massa andra band! Vi spelade soldiers och jag tror det gick bra. Men ska gå nu. Ska hjälpa corre med ngt bild projekt. ;D Byebye!

Av Alva Karlsson - 5 maj 2012 17:57

Tjenare!

Idag har jag varit på grand med Stina, Kajsa, (mina kussar) corre och farmor! Vi var på den årliga födelsedags shoppingen! Som innebär att vi får 500 kr var (utom Stina som fyller år exakt före och redan fått sina pengar) och köper grejer för dem!) Vi kom nyss hem från willys där vi köpte en gaanska stor påse godis, ni ska få se en bild, den kostade 97 kr! (tur att mamma betala!)   Lägger oxå upp en bild på mig och Stina! Men vi ska ganska snart äta lite mat, bestående av: tacos! Men ska sticka nu, mst ju vara lite social och så ska stina lägga upp lite bilder på sin blogg också! Byebye!    

                 

Av Alva Karlsson - 2 maj 2012 16:01

Tjenare!

Skulle ju gått i skolan idag, men hade ont i huvudet, hostade och hade tappat rösten så jag va tvungen att stanna hemma... Och på Corres födelsedag oxå! -.-'' (grattis syrran!)  De va ganska kul, för igår så sa Corre: Imorron är jag byx myndig!! Och jag bah: Jag vet! Jag tänkte köpa en kondom till dig men de va lite dyrt... =D Kom btw nyss in en humla genom mitt öppna fönster och så åkte den in i fönster rutan gång på gång på gång, lixom no life! Men lyckades till slut peta ut den...! (Tur de! Va lite störande med dens surrande.) Men iaf, Corre fyller som sagt år, och det ska vi fira med att gå på resturang vid 6 / halv 7 ngn gång. (Hoppas jag oxå kan hänga med!) Men här kmr det nåra bilder från förra sommaren på mig och corre när vi åkte till Skellefte (Mitt finger va ivägen på ganska många av bilderna, hmm, undrar hur det hamnade där? Men la bara upp en av dem! =D snacka syskon kärlek!

         

Av Alva Karlsson - 1 maj 2012 19:34

Tjenare! 

Glömmde lägga upp en bild på mina nya converse som jag köpte igår! Så här kmr det en bild på dem. (satte på rosa skosnören själv =D) Men iaf, idag så sov jag och Micka över hos mig efter majbrasan. Och idag så vaknade vi vid typ 11 och hade datorerna i sängen till 1 då vi åt frukost och solade! Sen vid 4 så stack vi till Micka och hade vattenkrig! Men sen gick vi in och åt! Blev ganska så kallt, även om vi hade skit varmt vatten...! Kom typ nyss hem, men har inge mer att säga nu, så byebye! =* 

 

Presentation


Hey jag heter alva och det är jag som har denna bloggen. Är en tjej på 11 somrar som spelar handboll, fotboll och spelar gitarr i ett band som heter lol

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards